En första utflykt

Gillar du gott fikabröd, vurmar du kanske lite för härproducerat och uppskattar du vackra, rogivande miljöer? Då ska du bege dig omedelbums till Café Frostbrunnsdalen. 

OBS! Även om undertecknad verkar sponsrad av ägarna är jag inte det, jag lovar.😉

Caféet finns på Tunavägen 244B (ca 10 min bilväg från Borlänge) och bästa stället att parkera på är vid Stora Tuna Kyrka (som för övrigt är riktigt fin och värd ett besök bara den) och är ett av de bästa sommarcaféer jag vet. I år (2018) har man öppet 26/6-12/8 tisdag till söndag 10-17

 
Det går bra att ta sig dit även med buss, Linje 1 har en hållplats vid Stora Tuna kyrka och den resan går också rätt snabbt, 8 minuter ungefär.
 
Jag och en kompis var där idag, jag som var där för andra gången blev lite nykär och kompisen som var där för första gången vill redan tillbaka *S*

Vadan dessa känslor då? Café Frostbrunnsdalen ligger för det första så otroligt mysigt till, omgivningarna är oerhört rogivande med en damm, lummig skog och en stämning som andas frid.

 
 

Fika är bakat på plats, brödet är lokalproducerat, precis som glassen.  Vi testade en Sommar-Tosca med jordgubbar och mango, helt underbar. Det var dock ett svårt val, fanns så mycket gott att välja mellan. Kompisen krävde dock ett återbesök så det lär bli fler tillfällen.

                                                       
 
 
Jag som är både kaffemissbrukare och lite småförtjust i ”udda-koppar”-konceptet uppskattar också att koppar, muggar och bestick är omaka och att det dessutom ingår påtår.

Så för att sammanfatta

·   Grymt fina miljöer

·   Riktigt gott och hembakt fika, glass från Sänkdalens glass   

·  Det finns dessutom väldigt god mat i form av bland annat bönburgare och smörgåsar med bröd från Brödleva

·   Åk dit!

Kommentarer:

1 Anonym:

Trevlig blogg! Kul att läsa!

Kommentera här: